söndag 23 juni 2013

Hurra! I’ve been booked!

För ett tag sedan tipsade Paula mig om Booked, där man får ett recensionsex av en ny bok mot att man skriver om den i sociala medier. Hon fick Kretsen och jag önskar att jag hade känt till Booked tidigare för den hade jag verkligen velat läsa.*

Sedan jag gick med har det släppts några böcker som alls inte intresserade mig, men så kom denna. 




Jag tilltalades av det snygga omslaget och baksidetexten. Jag kände att det vore kul att läsa något rätt annorlunda mot min vanliga läsning och lite dekadens och förbjudet adelssnusk kan väl inte vara fel? Jag har inte läst någon av Simona Ahrnstedts tidigare böcker så jag har ingen aning om vad som väntar mig. Allt jag har att gå på är framsidan, baksidetexten och trailern:





Jag har egentligen på mig till mitten av juli att läsa ut den, men jag ska ju resa väg och insåg att det nog är hög tid att ta den där tidsresan till barocken nu... Så av med skyddsomslaget på boken och nu börjar läsningen!



* Ja, jag vet att den står outlånad på "mitt" bibliotek, men det är uppenbarligen en bok jag behöver lite tidspress på mig för att läsa.. Dessutom har jag förstått att det är första delen så det kanske är smartare att vänta tills att även fortsättningen är utkommen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar